יום חמישי, 4 בינואר 2018

עו"ד נועם קוריס: על יאיר נתניהו בנו של ראש ממשלה והחיסיון המופר לכאורה

עו"ד נועם קוריס: על יאיר נתניהו בנו של ראש ממשלה והחיסיון המופר לכאורה
תביעת הפרת הפרטיות בגין הדלפת מידע מהליך גישור חסוי יכולה להיות מהלך משפטי של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד נציגי עמותת מולד, כאשר אין מגשר או מתגשר שלא יודע שהאמור בגישור הינו חסוי ואסור לשימוש מחוץ להליך הגישור.

הגישור הינו כלי חלופי לפתרון סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר הפך להיות חלק אינטגרלי ממערכת בתי המשפט בישראל, כאשר כל התיקים המשפטיים העומדים בקריטריונים (והמדובר ברובם), מופנים לפגישת מהו"ת חובה, שהינה חלק מתהליך הגישור- וחלק חובה מההליך המשפטי בישראל היום.

בכל פגישת מהו"ת, בכל אחד מרבבות ומאות אלפי התיקים המתבררים אצל המגשרים בישראל,  מחוייב המגשר בפתח הדברים להדגיש את חשיבות החיסיון על הנאמר בהליך הגישור, ואת המצב המשפטי בישראל לפיו אסור לאף צד או למגשר עצמו לעשות שימוש בתכנים שהועברו בחדרי הגישור, בשום זירה מחוץ לחדרי הגישור.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – על המלצות משטרה בתקשורת

עו"ד נועם קוריס- נוסחה למיליון הראשון

עו”ד נועם קוריס כותב על איגוד האינטרנט ועל לשון הרע

למרות זאת, קראתי השבוע, במספר אתרי חדשות מובילים ונחשבים על כך שאנשי ארגון השמאל "מולד" טוענים כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הטיח בהם השבוע (יום ג') "כוס אמאמא שלכם יא שמאלנים". הדברים נאמרו בפגישת גישור שהתנהלה בין הצדדים על רקע תביעת לשון הרע שהגישו זה נגד זה. משפחת נתניהו ועו"ד כהן לא הגיבו על הדברים.
נציג "מולד" סני ארזי כתב בפייסבוק וגם צוטט באתרי חדשות שונים, ביחס למפגש עם יאיר נתניהו. לדבריו, בנו של ראש הממשלה איחר ב-45 דקות, ולאחר שהעירו לו על כך, איבד כל רסן, קילל ועזב את החדר. "כנראה הוא ממש לא רגיל לכך שאדם פשוט שכמותי מעז להעיר לאיש כה נכבד ומורם מעם שכמותו"
הוא הוסיף: "קצת לפני כן, בא כוחו, עורך הדין המכובד מר יוסי כהן, הסביר לי ולחבריי ממולד שליאיר הצעיר אין על מה להתנצל בפנינו על כך שטען שאנחנו אנטי־ציונים הממומנים על ידי ארגון להשמדת ישראל. לדעתו זה באמת לגיטימי לגמרי לטעון שאנחנו חותרים תחת קיומה של המדינה, למה? כי בין היתר אנחנו קוראים בגלוי, רחמנא ליצלן, להחלפת השלטון"

מולד" הגישו תביעת דיבה על סך 140 אלף שקל נגד יאיר נתניהו, שכינה את הארגון בפייסבוק "אנטי ציוני" וטען שהוא ממומן על ידי "הקרן להשמדת ישראל". בתגובה, הוא הגיש תביעה שכנגד בגין לשון הרע, פגיעה בפרטיות ונזיקין על סך 139,621 שקלים. בדברי המבוא לתביעה טען נתניהו שב“מולד” ניסו, באופן ציני ושפל, לביישו ולהלבין את פניו ברבים באמצעות פרסום כזבים מכוערים שאין בהם ולו שמץ של אמת.
התביעה עוסקת בפוסט של “מולד” מה־30 ביולי השנה, שכותרתו “חמישה דברים שלא ידעתם על יורש העצר, יאיר נתניהו”. את הפרסום ליווה צילום של נתניהו בבגדי ליצן עם כתר לראשו.

הכתבות בכל אתרי החדשות, כמו גם הפרסום עצמו בפייסבוק עוסקים בהליכי גישור, שעצם מהותם אמור להיות חסוי וסודי, ובוודאי שלא חומר להתגוששות בין של הצדדים בזירות שונות מחוץ לחדרי הגישור.

האם הכתבות החדשות הן אלו שיכריעו בסכסוך בין הצדדים, נחכה ונראה.



עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה