יום ראשון, 17 במרץ 2024

כתב אישום כנגד קטין בן 13 מכפר עקב שדקר אדם בנווה יעקב

 פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המחוזי לנוער בירושלים כתב אישום כנגד קטין בן 13 מכפר עקב שביצע בתחילת החודש פיגוע דקירת בשכונת נווה יעקב שבירושלים. כתב אישום נוסף הוגש כנגד חברו, קטין בן 13 גם כן, שידע על כוונת חברו ולא עשה דבר למנוע בעדו.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עולה כי בתחילת חודש מרץ החליט הקטין לבצע פיגוע בו ידקור יהודים למוות, וזאת על רקע המלחמה בעזה. ביום ה-6.3.2024 פגש הנאשם את חברו הקטין בכפר ושיתף אותו ברצונו לעשות פיגוע דקירה תוך שהוא מציע לו להצטרף אליו לביצוע המעשה. תחילה, נענה החבר בחיוב אך בהמשך לכך אמר לנאשם כי הוא חושש שיפגע.

לצורך מימוש תוכניתו, הצטייד הקטין הראשון בסכין לחיתוך בשר ויצא בסמוך לשעה 13:30 מביתו. הנאשם הגיע לאזור התעשייה עטרות וצעד רגלית לעבר שכונת נווה יעקב שבירושלים, שם תר אחר עוברי אורח יהודים. משהבחין בצ', אדם בעל חזות חרדית, נעמד לידו והמתין לשער כושר. לאחר שנותרו שניהם לבד, שלף את הסכין מכיס מעילו, הסתער לעברו של צ' ונעץ בגבו בעוצמה את הסכין. בשלב זה נמלט הנאשם מהמקום והותיר את צ' עם הסכין נעוצה בגבו.

כתב האישום מייחס לנאשם הקטין מעשה טרור של ניסיון רצח. כתב האישום השני, מייחס לחברו, הקטין גם הוא, עבירה של אי מניעת מעשה טרור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה